1Skriva ett dokument i ordbehandlingsprogram.
Göra en enkel ritning i paint. |
2Kommunikation via e-post.
Effektivisering, men ingen förändring av lärprocessen. Lämna in skriftliga arbeten till läraren via e-post. Powerpointpresentation bildspel i t.ex. PhotoStory |
3Socialt lärande
t.ex. eleven använder sociala ytor för att samarbeta. utbyta erfarenheter tankar och material med varandra Lägga ut sitt arbete på t.ex. en kursblogg, för att kunna få feedback av sina klasskamrater och sedan göra förändringar utifrån denna feedback. Skapa ett team i Vklass för en undervisningsgrupp. Låt eleverna samarbeta genom att dela filer och skapa arbeten tillsammans genom kommunikation i temet. |
4Utnyttja datorns hela kapacitet och även skapa aktivitet utanför klassrummet.
eleven konstruerar och uppfinner själv, eleven själv blir läraren, ska förklara det det lärt sig för någon utomstående omsätter material till något nytt Dela sitt arbete med personer utanför skolan, t.ex. publicera och presentera sitt arbete för personer som inte rör sig i skolans värld i vanliga fall. |